Til toppen

Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet.

Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Selgeren kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene.

I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en problemstilling, må kontrakten utfylles med relevante lovbestemmelser.

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.
For å kunne handle på rightpricetiles.no må kunden / kjøper være myndig dvs. å ha fylt 18 år.


1. Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.


2. Partene

Selger: Right Price Tiles AS

Kontaktadresse: Nedre Slottsgate 25, 0157 Oslo

E-post: kundeservice@rightpricetiles.no

Telefonnummer: 47976865

Organisasjonsnummer: 91261479

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

 

3. Priser

 

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift.

Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.

Normalt gjelder våre priser i hele gyldighetstid. For produkter som inngår i ulike kampanjer så gjelder prisene i aktuell kampanjeperiode. På reservedeler, tilbehør og et begrenset antall produkter så kan prisene endres oftere grunnet endrede innkjøpspriser og/eller andre endringer utenfor Right Price Tiles sin kontroll.

Vi reserverer oss for prisfeil og prisendringer grunnet endret MVA, unormalt store forandringer i valutaen eller innkjøpsprisene. Ved åpenbart feilaktig prissatte varer forbeholder Right Price Tiles seg retten til å annullere ordren.


4. Bestilling

Hos Right Price Tiles kan du handle i butikk eller bestille varer direkte fra vår nettbutikk. Du kan også sende e-post eller ringe for å ta en bestilling:

E-post: kundesenter@rightpricetiles.no. Her mottar du personlig svar senest innen 24 timer på hverdager.

Tlf: 47976865.

Vi har ingen minimumsbeløp ved bestilling. Vi reserverer oss mot å være utsolgt og forbeholder oss retten til løpende å gjøre produktendringer og forbedringer. Skulle noen av varene du har bestilt være utsolgt, så legger vi kanskje ved en likeverdig erstatningsvare i stedet. Om du ikke skulle være fornøyd med erstatningsvaren, så har du full returrett og får pengene dine tilbake for varen, pluss returfrakten. Beløpet tilbakebetales innen rimelig tid og når all dokumentasjon foreligger.

Vi forbeholder oss retten til å rest notere eller annullere bestillinger på varer som er tom på lager. Dersom varen beregnes å komme inn på lager innen rimelig tid og varens pris overstiger kr 100,–, rest noterer vi varen og leverer den til deg uten ekstra fraktkostnad, så snart den er på lager igjen. Om varen rest noteres, så har du rett til å avbestille.

Bestillinger som gjøres i annen persons eller bedrifts navn uten dennes godkjennelse, eller som på annen måte påfører Right Price Tiles økonomisk eller annen skade, vil bli politianmeldt.

Det er bedriftskundens ansvar å sørge for at Right Price Tiles PROFF strekkode/app eller annen dokumentasjon fremvises ved innkjøp og  kun er tilgjengelig for autoriserte personer i bedriften og bedriftskunden er ansvarlig for å ta kontakt med Right Price Tiles for å sperre og administrere tilganger.

Kundeservice og tilgjengelighet

Ta kontakt med kundesenteret vårt:

Telefon: +47 47976865

E-post: kundeservice@rightpricetiles.no

 

Kundeservice Bedrift

E-post: rptproff@rightpricetiles.no

Du mottar svar senest innen 24 timer på hverdager.

 

Kundesenterets åpningstider:

Hverdager 09.00-16.00


Vår postadresse:

Right Price Tiles
Nedre Slottsgate 25

0157 Oslo


5. Avtaleinngåelse


Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.

En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Selger sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Selger ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende.

Vi har mulighet til å gjøre endringer frem til varen sendes fra vårt lager. Dersom varen er sendt fra vårt lager må du benytte angreretten din.

Du kan lese mer om dine ordre på rightpricetiles.no. Dersom du ønsker å ringe oss kan du ta kontakt med Right Price Tiles kundesenter.

6. Ordrebekreftelse

 

Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.

Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.


7. Betaling
 

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Når du handler på rightpricetiles.no er det Klarna som håndterer betalingen. Ved spørsmål om betaling kan du kontakte Right Price Tiles på kundeservice telefon 47976865.

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Ordreoversikten vil inkludere alle utgifter forbundet med varen som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr i kjøpsprosessen.
Betalingsmiddel som kjøper kan benytte seg av er Visa,Mastercard betaling, Betal innen 14 dager, utsett betaling eller del betaling gjennom flere mnd.
For å minimere risikoen for uautorisert adgang blir dine betalingskortopplysninger kryptert. Når vi har mottatt din bestilling, foretar vi en reservasjon på ditt betalingsmiddel for å sikre at det finnes tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering.

Hvis du bruker Klarna delbetaling og Klarna faktura gjelder egne betingelser. Se https://www.klarna.com/no/vilkar/


Klarna Faktura som betalingsmåte er kun tilgjengelig for privatpersoner og kan ikke utstedes til bedrifter uansett foretaksform.

Om du velger faktura vil denne sendes pr. e-post fra Klarna innen 24t etter gjennomført kjøp, og med forfallsdato som angitt under kjøpsprosessen. Ingen ekstra avgifter tilkommer ved kjøp mot faktura. Vær oppmerksom på at du alltid må oppgi fullstendig personnummer for kjøp med Klarna Faktura. Klarna vil gjøre en vurdering for å avgjøre om du får handle for det valgte beløpet. I denne vurderingen, ser Klarna i hovedsak på tre ting: din tidligere betalingshistorikk hos dem, hvor mye du ønsker å handle og ekstern informasjon som Klarna henter fra et kredittopplysningsbyrå (gjenpartsbrev sendes ved innhenting av informasjon fra kredittopplysningsbyrå). Det er altså en kombinasjon av flere forskjellige faktorer som avgjør om kjøpet går igjennom. Skulle kjøpet ikke gå igjennom med faktura kan du gjennomføre bestillingen med et annet betalingsmiddel vi tilbyr. Om du har spørsmål om vurderingen, ber vi deg kontakte Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.

Dersom du mottar tilbud om finansiering som betalingsmåte, vil kontrakt med vilkår signeres elektronisk av deg under betalingsprosessen. Dette er en avtale mellom deg og vår finansieringspartner. Kontohaver er innforstått med at kontoen belastes med renter av det til enhver tid utestående beløp, og at dette er kostnader som kommer i tillegg til det som vises i nettbutikkens ordreoversikt. Ved manglende innbetaling, belastes konto med forsinkelsesrente i h.h.t. lov om renter ved forsinket betaling m.m. av 17.12.76 nr. 100. Gebyr belastes i h.h.t. inkassoloven av 13.05.88 nr. 26.

For abonnementskjøp der en avtalt sum skal trekkes for eksempel månedlig, vil dine betalingsdetaljer lagres kryptert og sikkert hos vår betalingsformidler og kunne brukes av vår leverandør til å gjennomføre transaksjonen. Samtykke til dette innhentes også fra deg i kjøpsprosessen.


8. Levering m.v.

 

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måten, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Normal leveringstid er 1-7 virkedager såfremt alle varer var på lager ved bestillingstidspunkt. RPT Netthandels står ikke under noen omstendigheter økonomisk ansvarlig for forhold eller konsekvenser, som skyldes forsinkelser utenfor vår kontroll. Alle produkter der leveres av Postnord eller andre frakt selskaper blir kun levert på gateplan på oppgitt gateadresse. Sjåføren har ikke anledning til å bære dette inn til i hus eller leilighet.

All frakt skjer med enten PostNord eller Norlines

Se produkttypene under for hvilken transportør som benyttes.

Besøk Mypacks hjemmeside, www.mypack.no, for eksakte leveringstider eller om du vil spore din pakke.

Right Price Tiles sender ikke varer utenfor landets grenser (inkludert Svalbard og Jan Mayen), og ordre til andre nordiske land.

Postleveringen skjer på gateplan eller laste kai. Pakken leveres direkte til mottagers arbeidsplass, mandag til fredag, under vanlig kontortid. Normal leveringstid er 1–7 arbeidsdager. Under høysesong/kampanjeperioder kan leveringstiden bli noe lengre pga. stor ordreinngang.

NB. Til visse områder er leveringstiden lenger, sjekk PostNords nettsider for mer informasjon.

Tenk på å registrere din bestilling slik at fraktselskapet oppfatter deg som en bedrift. Mottakeren må ha et firmanavn og leveringsadressen må være en gateadresse. Bedriftspakker leveres ikke til postbokser eller til privatpersoner(s) adresser.

Fraktkostnaden baseres på bestillingens vekt og postnummer.

Leveringen skjer til ditt valgte utleveringssted som er tilknyttet til pakken og du kommer til å varsles (via SMS eller brev) når pakken har ankommet. Normalt leveres din pakke til ditt utleveringssted innen 1–7 arbeidsdager.

Under høysesong/kampanjeperioder kan leveringstiden bli noe lengre pga. stor ordreinngang. Fraktkostnaden baseres på bestillingens vekt etter tabell under.

Tunggods/PALLETT

I tjenesten inngår ett leveringsforsøk, levering skjer forhåndsmelding og levering til gateplan eller tomtegrense. Leveringen vil skje til avtalt tid på dagtid. Tiden for leveranse er en avtale mellom transportør og kunde.

Om mottakeren ikke er til stede leveres hentemelding for godset og finnes å hente på nærmeste terminal opp til 14 dager etter ankomstdagen. Mottakeren kan på forespørsel få godset utkjørt igjen og debiteres etter fraktselskapets satser.

 

Ved forsinket levering har du rett til å heve kjøpet, for mer informasjon bes du om å kontakte vårt kundesenter per e-post: kundesenter@rightpricetiles.no eller på telefon 47976865

Svalbard og Jan Mayen

For momsfri handel, må land "Svarlbard og Jan Mayen" velges (ikke Norge). Ved bestillinger til Svalbard og Jan Mayen benyttes samme fraktkostnad som postpakke ekskl. MVA. Pakker sendes som flyfrakt og kan derfor ikke overstige 35kg per bestilling. Dessuten har vi ikke mulighet til å levere farlig gods til Svalbard og Jan Mayen.

Leveringsalternativ begrenser seg til vanlig servicepakke og sendes med fraktselskapet. Ved bedriftsbestilling vil bedriftspakke være mulig, med samme begrensninger angående vekt og farlig gods.

Ved bestilling må det påberegnes 2–4 dager ekstra leveringstid i henhold til tidligere oppgitte leveringstider under de forskjellige leveringsalternativene.

Alle bestillinger til Svalbard og Jan Mayen betales med kredittkort eller faktura.

Ikke mottatt levering eller u-utløst pakke

Ved ikke mottatt levering eller u-utløst pakke returneres din pakke til Right Price Tiles.
Right Price Tiles forbeholder seg retten til å belaste kostnaden (kr 200,–) for en slik retur.

 

 

 

9. Risikoen for varen


Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.


10. Angrerett


Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.

 

11. Undersøkelse av varen

 

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11.

 

12. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

 

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.

Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet).8

Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).

13. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse

 

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.

Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt 11.

 

14. Kjøperens rettigheter ved mangel

 

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 11. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

 

15. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

 

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr 300 + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

 

16. Garanti

 

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 12 og 13.

Force majeure

Ved hendelser av force majeure som f.eks. streik, transportstopp, import- og eksportforbud, sykdom hos personell eller andre omstendigheter utenfor Right Price Tiles sin kontroll, kan det forekomme at Right Price Tiles ikke kan oppfylle sine forpliktelser nevnt i disse vilkårene under den tid force majeure råder. Dersom force majeure råder i mer enn to måneder og Right Price Tiles forpliktelser som en følge ikke oppfylles i mer enn 2 måneder har du og/eller Right Price Tiles rett til å heve avtalen uten sanksjoner.



17. Personopplysninger

 

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.

Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.

Opphavsrett

Innholdet på denne nettsiden er opphavsrett beskyttet og tilhører Right Price Tiles AS. Informasjonen på denne nettsiden, inklusive men ikke begrenset til stillbilder, bevegelige bilder, lyd samt tekst og design kan ikke, med unntak for privat bruk eller ved forhåndstillatelse, kopieres, reproduseres, forandres, overføres eller lagret i noen form overhodet. Å endre innholdet på denne nettsiden er forbudt.




Varemerke

De kjennetegn som finnes på denne nettsiden tilhører Right Price Tiles AS. Det er ikke tillatt å anvende Right Price Tiles varemerke og kjennetegn, verken i papirform, digitalt eller i annet medium.

Øvrig

Informasjonen på denne nettsiden kan inneholde tekniske eller typografiske feil. Kontakt gjerne kundesenteret for å melde eventuelle tekniske eller typografiske feil.

Vår Internettbutikk inneholder såkalte cookies. I følge loven om elektronisk kommunikasjon, som trådde i kraft den 25. juli 2003, skal alle som besøker et websted med cookies få informasjon om det.

Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder.

Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan du kontakte vårt kundesenter, og levere din bestilling via telefon eller epost. 

 

18. Konfliktløsning

 

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.13 Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.